NZeTA aanvraag aanpassen of wijzigen

Heeft u een NZeTA aangevraagd voor Nieuw-Zeeland en komt u erachter dat u een fout heeft gemaakt, of wilt u gegevens updaten? Geen zorgen u kunt de NZeTA aanvraag aanpassen of wijzigen, zelfs als deze al is goedgekeurd en uw reistoestemming is verleend. Een wijziging kunt u zelf aanvragen op website van de Nieuw-Zeelandse immigratiedienst.

Volledig nieuwe NZeTA aanvragen?

Veilig betalen met iDeal, Creditcard, Paypal of Bancontact

Welke NZeTA gegevens kunt u aanpassen

Er zijn slechts een paar gegevens die u kunt laten aanpassen bij uw reeds goedgekeurde NZeTA aanvraag. Dit zijn wel meteen de belangrijkste gegevens dus in de meeste gevallen is dit voldoende.

Paspoortgegevens

Net uw NZeTA aangevraagd voor Nieuw-Zeeland en komt u erachter dat u een fout hebt gemaakt bij het invoeren van de gegevens, of heeft u een nieuw paspoort en wilt u de bestaande aanvraag aanpassen met nieuwe paspoort gegevens? De volgende paspoortgegevens kunt u zelf aanpassen.

  • Paspoortnummer
  • Vervaldatum
  • Familienaam (achternaam)
  • Voornamen
nzeta aanvraag aanpassen

LET OP! Er zit een verschil tussen het doorgeven van een correctie voor wanneer u een invoerfout heeft gemaakt en het updaten van uw gegevens bij een nieuw paspoort. Kies bij de vraag “What would you like to update? ” voor de optie “Passport details – if lost, stole, replaced or names have changed” wanneer u een nieuw paspoort heeft. Kies voor de optie “A small error – for example, a spelling mistake” als u een invoerfout heeft gemaakt bij uw aanvraag.

E-mailadres

Heeft u een nieuw e-mailadres dan is het wel zo handig dat alle e-mails met betrekking tot uw NZeTA voor Nieuw-Zeeland op dit nieuwe e-mailadres binnenkomen. Dit kunt u zelf wijzigen in uw reeds bestaande aanvraag.

Invoerfout corrigeren

Heeft u een fout gemaakt bij de invoer van uw gegevens? Dan zijn de volgende gegevens achteraf nog te corrigeren.

  • Paspoortnummer
  • Paspoort vervaldatum
  • Familienaam (achternaam)
  • Voornamen
  • Geslacht
  • Geboorteland
  • Nationaal identificatienumer (BSN-nummer)

Hoe NZeTA Nieuw-Zeeland gegevens updaten

U kunt zelf zeer eenvoudig een wijziging aanvragen. Hiervoor gaat u eerst naar de volgende website https://www.immigration.govt.nz/contact/nzeta-change-request

Stap 1 – Huidige gegevens invoeren

Voer vervolgens uw gegevens in die op uw huidige aanvraag staan. Als u dus een fout wilt corrigeren (bijvoorbeeld uw paspoortnummer) dan moet u deze fout in dit deel ook overnemen.

Stap 2 – Contactgegevens en vertrekdatum

Vul een e-mailadres in waarbij de immigratiedienst kan laten weten als uw NZeTA gegevens voor Nieuw-Zeeland zijn aangepast. Er wordt ook gevraagd wanneer u vertrekdatum is. Aangezien NZeTA aanpassingen handmatig worden gedaan kan er prioriteit worden gegeven aan mensen die zeer binnenkort vertrekken.

Stap 3 – Aangeven wat u wilt updaten

Geef vervolgens aan wat u wilt updaten. “Paspoort details” (alleen bij een nieuw paspoort), “Email address” of “A small error” (bij corrigeren van fout invoerde gegevens)

Stap 4 – Gegevens daadwerkelijk aanpassen

Nu komt het deel waarbij u de wijzigingen voor uw NZeTA Nieuw-Zeeland kunt doorgeven. Wat u kunt aanpassen verschilt bij wat u heeft doorgegeven in Stap 3.

Passport details

Heeft u gekozen om uw “Passport details” te updaten omdat u een nieuw paspoort heeft dan moet u de volgende gegevens invullen van uw nieuwe paspoort.

  • Nieuw paspoortnummer (bij “Update passport number to:”)
  • Nieuwe vervaldatum (bij “Update passport expiry date to:”)
  • Familienaam (achternaam) (bij “Update family name to:”)
  • Voornamen (bij “Update given names to:”)
  • Aangeven of uw paspoort is gestolen (bij “Has the passport been lost or stolen”)

Alle velden zijn verplicht om in te vullen. Ook al wijzigt uw naam bijvoorbeeld niet moet u deze alsnog invullen.

Email address

Heeft u gekozen om uw “Email address” te updaten dan hoeft u alleen uw nieuwe e-mailadres in te vullen.

A small error

Heeft u een kleine fout gemaakt in uw aanvraag dan heeft u gekozen voor “A small error” bij stap 3 om de gegevens te corrigeren. U krijgt de mogelijkheid om de volgende fouten te corrigeren op uw bestaande NZeTA aanvraag.

  • Paspoortnummer (bij “Passport number”
  • Paspoort vervaldatum (bij “Passport expiry date”
  • Familienaam (achternaam) (bij “Family name (last name)”)
  • Voornamen (bij “Given names)
  • Geslacht (bij “Gender”)
  • Geboorteland (bij “Country of birth”)
  • Nationaal identificatienumer (BSN-nummer) (bij National identity number)

Vink aan welke u wilt aanpassen en vul de gecorrigeerde gegevens in.

Stap 5 – Akkoord geven op aangepast gegevens

Als laatste geeft u akkoord op de Privacy Statement en geeft u aan dat u alles gegevens goed heeft ingevuld. Daarna klikt u op “SUBMIT FORM”. U ontvangt vanzelf bericht als uw NZeTA gegevens zijn aangepast.

Volledig nieuwe NZeTA aanvragen?

Officiƫle NZeTA, veilig betalen met iDeal, Creditcard, Paypal of Bancontact